Miksi Kysyn…?


 


Mitä minä kyselen, eikö kysymyksiini ole jo vastattu, eikö niihin vastattu jo koulussa, enkö lue niihin vastaukset sanomalehdistä, kuule televisiosta, näe internetistä. Maailma kaikkine kysymyksineen on vastauksia täynnä. Eikö minulla ole kaikki vastaukset jo hallussa niihin kaikkiin kysymyksiin mitä maa päällänsä kantaa. Mikä siis vaivaa? Vai enkö tiedä kysymystä?

Mikä minä olen kysymään? En ole mikään oppinut, suuri ajattelija tai valaistunut, en ole tutkija. Minulle on vastattu niihin kysymyksiin mitä minun tulee tietää. Mitä siis kyselen?


No kysy, ota vastauksesi ja häivy.


On totta, että hallussani on vastauksia kysymyksiin ja tiedän kysymyksiä vastauksiin. Mikä siis on? Mikä on kun päässäni velloo kysymykset illan hiljaisina hetkinä? Minä tiedän vastaukset kysymyksiini. Vai tiedänkö? Ovatko vastaukset kysymyksiini minun vastauksia, kenen vastauksia minä toistelen?

Mikä on tiedon määrä? Paljonko tietoa minä tarvitsen? Minkä tiedon eniten haluan? Miksi?


 Miksi?

 Koska?

 Kuka?

 Minne?

 Minkä takia?


 Itse.

 Mitä minä haluan?

 Mikä minua vaivaa?


 Rauhoitu…


Onko musta aina mustaa? Näkeekö joku mustan valkoisena? Ja valkoisen mustana? Onko hyvä aina kaikille hyvä? Mitä jos ajatteleekin muuten?

Jospa ajatukseni ovatkin kovin kieroontuneita, vääriä.

Kuka minulle kertoo oikean ja väärän, kun en valmiita vastauksia sinulta välttämättä halua? 

-Fiat_Nox 200X


...Kahvia, kiitos...

Rattoisasti neljän vai kolmen tunnin virkistävillä yöunilla tulee mieleen kaikenlaista...

Tänään tosiaan rennosti vihreissä ja onneksi ulkonakin vielä pilvistä, ei tee niin pahaa toimistossa istuminen...

Muttamutta...
Tänään on saunapäivä, kiva päivä, kuhan ei käy niinku viimeviikolla...(yhteissauna, miesten vuoro, eräs naapureista valinnut vodkan saunajuomiseksi, 150 kiloa jalatonta lihaa on aikas raskas siirrettävä, onneksi oli kaverit mukana saunomassa...)
Ja ehkä vielä hiukksen golffia vois tähänpäivään vielä ujuttaa (Nintendo Wiillä)...

Jos menisin tuonne pöydän alle hetkeksi silmäni ummistamaan, niin huomaiskohan kukaan...(Hymiö...)

No joo, lähti taas lapasista tämäkin juttu, menen kahville ja yritän heräillä tähän päivään...

...a.O.a...
-allekirjoittanut-
-Fiat_Nox-